۵ نکته کلیدی در مدیریت مراکز تجاری (خدمات، امکانات و مدیریت مالی)

    مدیریت و بهره برداری مراکز تجاری یک پدیده رو به رشد و در حال تکامل است. تعداد مراکز و بازار های تجاری خرده فروشی به سرعت در تمام دنیا در حال افزایش است به همین علت بهره برداری صحیح و کارآمد مراکز تجاری یک فاکتور بسیار مهم در رونق گرفتن و بهبود عملکرد مراکز تجاری در سراسر جهان شناخته می شود.

    مدیریت و بهره برداری مراکز تجاری شامل موارد زیر می شود؛

    1. موقعیت
    2. منطقه بندی مرکز تجاری
    3. تبلیغات و بازاریابی
    4. خدمات و امکانات
    5. مدیریت مالی و حسابداری

     

    بخش سوم :

     

    • خدمات و امکانات

     

    خدمات و امکانات مراکز تجاری می توان به مواردی همجون؛ پارکینگ ها, امنیت, دستگاه های خود پرداز و کارتخوان, تشخیص آتش سوزی, مدیریت انرژی, تدارکات, روابط عمومی, سامانه راهنمای مشتریان و … اشاره کرد.

    از شاخص ترین خدمات و امکانات در مدیریت مراکز تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

    1. وب سایت و اپلیکشن معرفی مرکز و خدمات
    2. راهنمای مشریان و روابط عمومی
    3. بخش بندی, هدف گیری و تعیین موقعیت (STP)
    4. تخفیف در خرید و بهره مندی از مزایای دیگر برای مشتری
    5. کنترل ترافیک
    • مدیریت مالی و حسابداری

    مدیریت مالی, کسب و تامین نیاز مالی و مدیریت دارایی مرکز تجاری را برعهده دارد, علاوه بر این موظف به شناسایی و مدیریت ریسک مجموعه می باشد. مدیریت مالی مستلزم برنامه ریزی دقیق جهت کسب اطمینان از جریان های نقدی در مرکز تجاری است که این امور شامل موارد زیر می شود؛

    1. سیستم حسابداری و پیگیری بدهی ها و فاکتور ها
    2. بررسی دریافت ها و درآمد های مرکز تجاری
    3. ساماندهی منابع برای حسابرسی کارآمد و موثر سالانه

     

    منبع : www.amirriazi.ir